Tegnap volt egy kis vitám azzal kapcsolatban, hogy vajon feltétlenül követnünk kell-e a konkurencia árait és esetlegesen elindítani egy árháborút. Én azt az álláspontot képviselem, hogy nem, mert sokkal többet ér egy esetlegesen magasabb ár a hozzáadott értékekkel.
Ugyanis ha megfelelően áraztuk be termékeinket és az ár jól meghatározott célcsoportunknak ugyanakkora vagy magasabb értéket képvisel mint amennyibe az áhított termék és/vagy szolgáltatás kerül, akkor gyakorlatilag nem számít, hogy a konkurenciánál milyen árak vannak. Persze azért ez nem ilyen egyszerű ám!
Ahová szeretnék kilyukadni ebben az irományban az az, hogy mi magyarok, mennyire nem ésszerűen költünk (persze tisztelet a kivételnek!) és miért.
Mert mit nézünk vásárláskor? Persze, hogy az árat!! Tudom, hogy sok embernek kevés pénze van, de akkor meg minek vesznek fölösleges, értelmetlen dolgokat?!
Én utálom, ha valaki leakar “húzni”, ezért megválogatom a helyet ahol vásárolni szeretnék. Kimondottan utálom, ha csak addig kedvesek, ha egyáltalán kedvesek velem, amíg az esetleges vevőt látják bennem. Amint kiderül, hogy csak érdeklődő vagyok, vagy nem tetszik igazán a kínálat akkor megváltozik az eladó. Az ilyen helyen biztosan nem támogatnak később, ha esetleg problémám lenne a megvásárolt termékkel vagy annak használatával, nem ügyfél centrikusak - csak a profitra fókuszálnak -, ezért elkerülöm a helyet!
Tovább gondolva vásárlási szokásaink hiányosságait sajnos nagyon sokan ár alapján döntenek és nem vizsgálják meg a termék teljes használati ideje alatt a további lehetséges kiadásokat. PEDIG AZ NAGYON FONTOS! Ilyen például (itt most elsősorban műszaki cuccokra gondolok) az amortizációs idő és érték, terméktámogatás vásárlás után, szerviztámogatás, a garanciális idő nagysága, illetve meghibásodás esetén a javítási vagy csereidő hossza, megfelelő támogatás hiányában részünkről - nem elegendő technikai tudás miatt - a probléma megoldására fordított idő esetleg pénz, és minden olyan költség ami a termék élettartama (használata) során elkerülhetetlen (pl. áram, víz stb.) figyelembevétele.
Szóval szerintem - nem kell hozzá egyetemi végzettség, sem temérdek idő -, ha nagyjából ezeket végig gondolva nézzük ki a márkát (gyártót), majd a terméket és azután pedig az üzletet ahol megvásároljuk majd az áhított “kütyüt”, akkor a jelenbeni “plusz” költség - vagyis a márkásabb termék magasabb vételára - a használat során bőségesen meg fog térülni, nem csak anyagilag, hanem időben és bosszúságmentességben is.
Nagyon jó lenne, ha mihamarabb levetkőznénk ez irányú tudatlanságunkat és jobban megfontolnánk mit és hol vásárolunk, mert így nemcsoda, ha hamar “eladósodunk” és/vagy depressziósabbakká válunk, mint a tőlünk nyugatabbra élők, és persze gyenge gazdasági helyzetünksek sem lenne előnytelen dolog a változás. (fejlesszük együtt a gazdaságot saját magunk fejlesztésével mozgalom:))
És akkor a végén összefoglalva és visszakanyarodva a legelején említett vitához, ha leülünk és végig gondoljuk, hogy milyen termékre van szükségünk - de valóban szükségünk is van rá! -, azután tovább gondoljuk az eszköz jövőbeni ráfordításait, és a céget (üzletet) is tudatosan, később felmerülhető igényeinknek is megfelelve kiválasztottuk, akkor nem számít, ha a konkurencia ugyanazt a terméket 1-2 ezerrel drágábban adja, mert a hozzá adott értékekkel később ez az összeg biztos, hogy megtérül!
Mert mi vevők nem tudjuk, hogy a kapcsolat nem érhet véget a vásárlással!
(MM)
Mikor hozunk jó döntést egy termék megvásárlásakor?
2007.06.14. 21:40 :: akinom
Szólj hozzá!
Címkék: vásárlás érték szokások tudatosság
A bejegyzés trackback címe:
https://kovetkezoelet.blog.hu/api/trackback/id/tr1398855
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.