Következő élet...

Bölcs ember sosem búsul se élőkért, se holtakért. Mert nem volt, hogy ne léteztünk volna és nem lesz, hogy ne létezzünk valamennyien. (Bhagavad-Gita)

Elmélkedés a teraszon

2008.08.06. 22:03 :: akinom

Szentendrén, ahol most lakunk - ez a világot bejáró életünk első állomása :)) -,

a ház lakói közös mosógépet használnak. Ez szimpatikus megoldás, több okból is:

- nem kell költözéskor a bazi nehéz gépet ide-oda cipelni

- nem a sajátunk amortizálódik

Most nincs kedvem többet felsorolni (lehet, hogy nincs is több :))

Szóval ennek a közös mosásnak nem csak előnyei, hanem bizony hátrányai is vannak. Ezzel az utóbbi pár napban szembesültem. Valahogy mostanában úgy jött ki a lépés, hogy sehogy sem fértem hozzá a mosógéphez. Hiába próbálkoztam, egyszerűen midig lecsúztam a lehetőségről :( Ezért aztán késő délután, amikor már "épeszű" ember nem mos :) becsempésztem a ruhákat a gépbe. Így késő estébe nyúlott a teregetés.

Miközben "kellemes" elfoglaltságomat végeztem azon tűnődtem, vajon mi a károsabb, ha nem tartjuk be az ígért határidőt, mert szeretnénk tökéletes munkát végezni, vagy ha kevésbé tökéletes (később javítási lehetőséggel) az amit kiadunk a kezünkből, de megtartjuk azt amit ígértünk.

Én arra a következtetésre jutottam, hogy az embereknek fontos a minőség, ám a megbízhatóság sokkal inkább. Persze ez attól függ, hogy mi versenyzik egymással. Mert ha a megbízhatóság az abszolút "gagyival", akkor nem jutunk el addig (legalább is én), hogy kiderüljön megbízható-e a termék vagy a szolgáltatás. Én inkább arról beszélek, hogy a minőségi és a minőségibb termék (és itt most szellemi termékre gondolok) szülessen-e a megbízhatóság rovására.

Érdekes példa jutott eszembe ennek szemléltetésére. Ha randira megyünk és a másik fél pár órát késik arra hivatkozva, hogy nem volt igazán elégedett kinézetével, ezért egy kicsit elidőzött a tükör előtt, akkor véleményem szerint még azok sem lesznek majd feldobva, akiknek a külső számít jobban.

Így aztán arra a végkövetkeztetésre jutottam, hogy nem érdemes kockáztatni az emberek belénk vetett bizalmát egy általunk jobbnak gondolt dologért, mert ha elveszik ez a bizalom - hiába a plusz minőség - nagyon nehéz visszaszerezni azt.

Közben befejeztem a teregetést a teraszon, remélve, hogy ma éjszaka nem lesz eső.

 MM

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: minőség szentendre világjáró megbízhatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://kovetkezoelet.blog.hu/api/trackback/id/tr14604179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása